خبرهای داغ:
غفوری گفت: نیروی کار یکی از موضوعات مهم در توسعه شهرستان و رونق تولید محسوب می‌شود ودر شرایط کنونی مورد نیاز شرکت‌ها و واحدهای صنعتی است،لذا نمایشگاه مشاغل،ارتباط نیروی کار جوان را با کارآفرینان برقرار ‌می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۶۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

قزوین، به گزارش بسیج، مصطفی غفوری فرماندار البرز در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره نمایشگاه معرفی مشاغل، که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار می‌گردد، اظهار کرد: نمایشگاه معرفی مشاغل، یکی از موضوعات و رویدادهایی است که در سال‌های اخیر با همکاری فرمانداری، دانشگاه کار، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌گردد و توانسته ضمن ارائه دستاوردهای مطلوب، مورد توجه دانش‌آموزان و خانواده قرار گرفته است.

 وی افزود: نیروی کار یکی از موضوعات مهم در توسعه شهرستان و رونق تولید محسوب می‌شود و در شرایط کنونی مورد نیاز شرکت‌ها و واحدهای صنعتی است، لذا نمایشگاه مشاغل، ارتباط نیروی کار جوان را با کارآفرینان برقرار ‌می‌کند و هرچه قدر از نظر کیفی این رویداد تقویت گردد، گامی موثر در جهت بهبود وضعیت اشتغال برداشته خواهد شد.

 فرماندار البرز تصریح کرد: پایه های نهم و دوازدهم تحصیلی یکی از نقاط حساس برای دانش آموزان به جهت انتخاب رشته است و اگر بتوانیم در این مقطع مشاوره‌های خوبی ارائه کرده و معرفی خوبی از مشاغل و رشته‌ها و نحوه کسب درآمد آنها داشته باشیم، قطعاً نتایج ملموسی به ارمغان می‌آورد.

 مصطفی غفوری با تأکید به تقویت ارتباط دانش آموزان با صنعت گفت: یکی از اقدامات مطلوبی که در شهرستان البرز صورت گرفته است، راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در محل شرکت‌های صنعتی می‌باشد تا مربیان، مدرسان و دانش آموزان آموزش دیده و مهارت لازم را فرا بگیرند و بتوانند به عنوان یک نیروی ماهر و آشنا با محیط و فضای کار، در همان شرکت مطرح گردند، هم اکنون این هنرستان در شرکت بالین تک ایجاد شده و شرکت‌های دیگری نیز آمادگی خودر را جهت ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت اعلام کرده‌اند.

 فرماندار شهرستان البرز در خاتمه با تقدیر از دستگاه‌هایی که در این رویداد مشارکت داشته اند گفت: نمایشگاه معرفی مشاغل سالهاست در شهرستان البرز با جدیت برگزار می شود و امسال این امکان برای والدین و خانواده‌ها نیز وجود دارد تا در کنار فرزندان خود از توانمندی‌های صنعتی و علمی موجود در شهرستان مطلع شده و فرزندان خود را با آگاهی بیشتری به سمت انتخاب رشته‌های تحصیلی و شغلشان هدایت و راهنمایی کنند.

 گفتنی است؛ این مراسم با حضور غفوری فرماندار شهرستان البرز، سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، محجوب دبیرکل خانه کارگر ایران و رئیس هیئت مدیره دانشگاه کار، اسدی رئیس دانشگاه کار الوند و تنی چند از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها